keskiviikko 21. marraskuuta 2012

Holiday feeeels



Viime viikonloppu oli kiva, oltiin siis Ainon kans leffassa ja yhyy Breaking Dawn part II oli ihan sairaan ihana. Varmaan eka leffa mis melkee kiljuin ku järkytyin ja yllätyin niin paljon.. :D Lauantaina olin kuorotyttöjen kans viettämäs piknikkii niinku varmaa mainitsin aikasemmin jo. Rakastan tota ku meijän kuorol on niin hyvä yhteishenki. Meijän opettaja tuntee kaikki jollain tasolla, ja meit on siis 50 tyttöö :D Eilen se meni yksitellen kaikki läpi sillee koko luokan edessä ja kerto mistä on kiitollinen niissä ihmisissä. Mulle se sano ihanii asioit siitä, et oon tääl uudes ympäristös pois mun perheen ja kaiken tutun ja turvallisen luota, ja mul tuli kyyneleet silmii ku se oli niin ihana. Sit tuli viel ihanampi olo ku kaikki tytöt alko awwittelee ja nous halaa mua ku olin iha tippa linssissä :D Paljon rakkautta Bella Voce:lle <3

Tosta tuliki mieleen, et meijän kevätmusikaali tulee olee Bye Bye Birdy ja arvatkaa kuka repäs ja laitto nimensä ilmottautumislistaan... Hehe... Fingers crossed!

Huomenna on siis kauan odotettu Kiitospäivä ja Black Friday-shoppailu! Ei kouluu, ihan sairaasti kaikkee ihanaa ruokaa, ainaki 4 eri piirakkaa ja jäätelökakku koska sisil on synttärit. Koko perhe on tulossa isolle päivälliselle ja sit illalla lähetää viettää tyttöjen-iltaa (taino yötä) shoppailun parissa. Kiitospäivän jälkeen täällä alkaa virallisesti tää joulu-aika. Ihmiset laittaa jouluvaloja ja kuusia ja koristeita jo nyt, mistä mä tykkään aivan sairaasti. Ihanaaaaaa joulu tulee :)


Okei noniiiiiin.. Toi kysymyspostaus ei ollu ehkä maailman viisain idea just tähän paikkaan, mut vastaan nyt näihin kysymyksiin jotka yksi ainoa ihana lukija laitto! Hehe...

Mistä sait idean lähteä vaihtoon?
Suoraan sanottuna en muista. Varmaan jenkkileffoista, ja siitä et mama ja Ari on aina ollu ihan hulluja jenkkifaneja. Oon halunnu aina tulla tänne ja oon sika onnellinen et tää haave toteutu!

Onko se kallista?
On. Enkä oo ees varma mihin kaikki se raha menee.. Ja pienenä vinkkinä tuleville vaihtareille, ei tosiaankaan riitä se mitä kaikki järjestöt sanoo et tää vuos tulee maksaa.

Pitääkö kaikki kulut maksaa itse?
No siis, äiti ja isäpuoli nää kaikki mun jutut maksaa, mutta siis hostit ei maksa mun menoja vaan maksan ''ite''. Nyt ku oon täällä ni vähän kaduttaa, etten menny viime kesänä töihin et oisin saanu vähä omaa rahaa eikä tarttis käyttää niin paljon maman ja Arin rahoi :D

Oliko sulla hyvä englanninkielen toito kun sinne lähdit?
Kielioppi oli hyvä, mut puhuminen vähän takelteli. Oon huomannu ihan sairaasti parannusta tos enkunpuhumisessa, mist oon sairaan ilonen!

Onko koulunkäynti siellä rankempaa?
Hmm.. En oikee osaa sanoo. Sinänsä joo, koska läksyt on pakko tehä ku ne tarkistetaan ja ne vaikuttaa numeroon, mut sit toisaalt ei tarvii ottaa niin paljo stressii koulusta koska tää ei vaikuta mun arvosanoihin Suomessa mitenkään.. :D

Onko siellä ihmisillä paremmat käytöstavat?
Riippuu ihmisestä! Jotkut on ihania ja jää pitämään sulle ovea vaik oisit kuinka kaukana vasta kävelemässä, mut sit taas toiset on niin töykeitä et huhhuh ja voi olla liian suorasanasii.. En osaa sanoo onks tääl paremmat vai huonommat käytöstavat, mun hostit ainaki sano heti et ihana ku kiitän ruuan jälkeen, mikä meille on opetettu ihan pienest asti ja on täysin normaalii. Sit ne ihmetteli miks laitan mun haarukan ja veitsen kello viiteen (tai mihin ikinä ne osottaakaan) ruuan jälkeen. Nää voi kans syyä esimerkiks lihaa käsin vaik se ois ihan helppo leikata haarukalla ja veitsellä.. Mut sit taas aina ku tääl näkee jonkun ihmisen siin käydään se pieni keskustelu ''Hi, how are you?'' ''I'm good thanks, how are you?'' ja mul kesti ihan sairaan kauan oppii tohon et pitää kysyy takas et kuinka ne voi eikä olla vaa ''I'm good''... Vieläki vähä vammattaa kysyy mitä jollekki kuuluu joka ikinen päivä ku näät ne :D

Millä tavalla jenkkiläiset nuoret eroaa suomalaisista?
Hui kauhee, ihan sairaan monella tavalla. Nää on 100 kertaa puheliaampia ja sosiaalisempia, estottomampia ja suorapuheisempia. Mut sit taas, nää on paljon lapsellisempia ja itsekkäämpiä ku suomalaiset. Juorut levii ku rutto, eikä mitään osata pitää ittellään. Se on ihan normaalia näille kertoo kaikki asiat eteenpäin, eikä siitä ees saada suuttuu. Välil nää voi loukkaantuu ihan pienimmistäki asioista, ja must tuntuu etten pystyis saada täält sellast ''todellista ystävää'', koska en vaan pysty olla samanlailla ku mun kavereitten kans Suomessa. Tuntuu et ihmiset tuomitsee kokoajan, vaik oikeestaan sun omat asiat ei kuulu niille mitenkään.. Suomalaiset on itsenäisempiä ja voin hyvällä omatunnolla sanoo, et meil on parempi yleistieto ja maalaisjärki :D

Oliko sinne helppo sopeutua?
Joo kyl mun mielestä, jos omistaa hyvän asenteen. Ei tää elämä nyt silleen kauheen erilaista täällä oo kummiskaa. Ainoo, missä on vähä vaikeuksii sopeutuu on toi et puhutaan ihan kaikille, vaik et tuntiskaa niitä.. Joskus keskutelut on nii jäisii et must tuntuu et nää kelaa et oon iha cold bitch.. Hehe

Tulitko ihmisten kanssa heti juttuun vai veikö se aikaa?
No mun perusluonne nyt on sellanen, et aluks oon hiljanen ja se vie oman aikansa tutustuu kunnol ihmisiin. Sitku oon tutustunu ihmiseen, ni tuun senkaa ihan hyvin juttuun. Täällä siis iha samalla taval ku Suomessaki!

Oletko saanut sieltä kavereita/oliko helppo tutustua?
Oon saanu kavereita, mut suurinosa niist on sellasii keiden kans juttelen vaan koulussa esim tunneilla tai bussissa. On mul sit muutama noit keiden kaa voin hengailla koulunjälkee tai viikonloppusin, vaik sitä harvoin tulee tehtyy :D

Saiko sinne ottaa vain yhden matkalaukun tavaraa mukaan?
Mun mielest sais ottaa enemmänki, mut mielummin toin vähemmän vaatteita kotoo ja ostan täältä ;) Sen tiiän et vuoden lopussa mun pitää lähettää tavaraa postissa kotiin et saan kaiken mahollisimman halvasti täältä mukaan.

No ehkä tossa oliki ihan tarpeeks kysymyksiä ja vastauksia.. Kuulumisiin!

Ei kommentteja: